Straipsnio turinys
ToggleAr pastebėjote, kad kai kurios interneto svetainės ar e-parduotuvės yra pirmoje Google vietoje organinėje paieškoje, ir tos svetainės nėra sutvarkytos pagal SEO reikalavimus? Tokias svetaines aš pastebiu nuolat ir gan dažnai gaunu klausimų iš klientų, kodėl taip yra? Tuomet iškyla ir kitas klausimas dizainas vs SEO, kadangi dažnai tokiose svetainėse yra daugiau dėmesio skiriama dizainui.
Išanalizavau nemažai tokių svetainių, kad galėčiau suprasti, dėl kokios priežasties tokios svetainės yra reitinguojamos pirmose vietose. Taigi pradėkime.
Koks yra pagrindinis Google paieškos sistemos tikslas?
Google paieškos sistemos pagrindinis tikslas yra kuo geriau patenkinti savo kliento poreikius, t.y. patenkinti internete naršančio žmogaus lūkesčius – gauti kuo tikslesnę informaciją, nuorodas ir pan. Nors reitingavimo algoritmai yra sofistikuoti, ir žinoma tik labai maža dalis, visgi visi jie veda į šį pagrindinį tikslą – kuo geriau patenkinti Google kliento, internete naršančio asmens, poreikius ir netgi atliepti jo lūkesčius.
Google algoritmas vertina tokius pagrindinius faktorius, spręsdamas, kaip reitinguoti svetaines organiniuose paieškos rezultatuose:
- Prasmė
Google stengiasi suprasti tikrąją vartotojo paieškos užklausos prasmę ir ketinimus. Algoritmas analizuoja ne tik raktinius žodžius, bet ir kontekstą, sinoniminius ryšius bei vartotojo ankstesnę paieškų istoriją.
- Aktualumas
Paieškos sistema vertina, kaip tiksliai svetainės turinys atitinka vartotojo užklausą. Tai apima ne tik raktinių žodžių naudojimą, bet ir semantinių ryšių supratimą, temos išsamų nagrinėjimą.
- Kokybė
Algoritmas atsižvelgia į tai, ar informacija yra naudinga, tiksli ir patikima. Kokybiškas turinys pateikia išsamius atsakymus į vartotojų klausimus.
- Patogumas naudoti
Svetainės veikimo sparta, mobiliųjų įrenginių palaikymas, navigacijos patogumas ir kiti techniniai aspektai taip pat yra svarbūs reitinguojant svetaines.
- Kontekstas
Paieškos rezultatai gali skirtis priklausomai nuo geografinės vietos, kalbos ir kitų asmeninių nustatymų.
Kas būdinga Google #1 svetainėms, kurios neturi sutvarkyto SEO?

Ir visgi kodėl iš pirmo žvilgsnio nesutvarkytos svetainės (kai kurios su mažai turinio ir pan.) yra pirmose vietose?
Joms visoms būdinga tai, kad jos yra geriausios plačiąja prasme savo kategorijoje. Kaip Google nusprendžia, jog svetainė yra geriausia?
- Tokios svetainės turi didelį ir nuolatinį lankytojų srautą;
- Jos turi daug išorinių signalų, kurie veda atgal į jų svetaines – prekinio ženklo populiarinimas ir atgalinės nuorodos (backlinks) iš patikimų autoritetingų šaltinių;
- Didelis domeno autoritetas, dažniausiai susijęs su domeno gyvavimo amžiumi.
- Bent minimalus SEO reikalavimų atitikimas (pvz.: https saugumo protokolas)

Ir visgi kodėl iš pirmo žvilgsnio nesutvarkytos svetainės (kai kurios su mažai turinio ir pan.) yra pirmose vietose?
Joms visoms būdinga tai, kad jos yra geriausios plačiąja prasme savo kategorijoje. Kaip Google nusprendžia, jog svetainė yra geriausia?
- Tokios svetainės turi didelį ir nuolatinį lankytojų srautą;
- Jos turi daug išorinių signalų, kurie veda atgal į jų svetaines – prekinio ženklo populiarinimas ir atgalinės nuorodos (backlinks) iš patikimų autoritetingų šaltinių;
- Didelis domeno autoritetas, dažniausiai susijęs su domeno gyvavimo amžiumi.
- Bent minimalus SEO reikalavimų atitikimas (pvz.: https saugumo protokolas)
Lankytojų srauto įtaka
Tai vienas svarbiausių reitingavimo kriterijų – jei žmonės lanko šią svetainę, vadinasi ši svetainė turi būti gera, būtent to dėl ji reitinguojama aukštai. Dažniausiai tokiose svetainėse teikiamos paslaugos ar siūlomi produktai turi realią paklausą. Ir greičiausiai ta paklausa buvo natūrali ir kažkas atrado, kaip ją patenkinti. Arba paklausa buvo sukurta, pristatant paslaugas/ produktus ir prekinį ženklą, pateikiant jų naudą ir pan.
Kai kalbame apie informacijos viešinimą, didžiąja dalimi kalbame apie marketingą ir informacijos sklaidą visais įmanomais kanalais. Reikėtų atskirti populiarių prekinių ženklų svetaines, kurios anksčiau be konkurencijos buvo pirmose vietose. Po Google algoritmų atnaujinimų dalis populiarių prekės ženklų svetainės prarado pirmas pozicijas, tokiu būdu buvo suteikta galimybė kitoms svetainėms užimti šias pozicijas.
Išoriniai signalai
Daugeliu atveju, svetainių, kurios užimta pirmas pozicijas be SEO diegimo, išoriniai signalai, tame tarpe ir atgalinės nuorodos, buvo ar yra sukurtos atsitiktinai. Tai galima labiau priskirti prekinio ženklo populiarinimui, kai informacija skleidžiama labai plačiai: parodos, konferencijos, įvairaus formato reklamos, informaciniai pranešimai populiariuose portaluose, naujienlaiškiai, vystomos partnerystės programos (galbūt pats gamintojas net neparduoda paslaugų/ produktų ir prekybą vykdo tik per partnerius. Partnerių svetainėse, norint sužinoti daugiau informacijos yra pateikiamos nuorodos į pirminio gamintojo svetainę) ir kt. Neretai internete patalpinamuose tekstuose ir logotipuose yra įtraukiamos internetinės svetainės nuorodos, apie kurios produktus/ paslauga rašoma. Tokiu būdu sukuriamos vertingos atgalinės nuorodos.
Prie prekinio ženklo kūrimo, vystymo ir populiarinimo aktyviai dirba daug žmonių: pardavimų, marketingo (skaitmeninio marketingo), produkto kūrimo ir vystymo, bei kitos komandos. Tuo tarpu SEO yra viena iš skaitmeninio marketingo dalių ir efektyviai veikia tuomet, kai jau yra sukurta paklausa.
Domeno autoritetas ir amžius
Domenas – tai jūsų internetinės svetainės/ e-parduotuvės adresas. Kiekvienas domenas turi savo rodiklį – autoritetą (domain authority, trump. DA), kuo jis didesnis, tuo internetinis puslapis laikomas patikimesniu.
Domeno autoritetui įtakos turi domeno amžius, kuris rodo, kaip seniai domenas yra naudojamas. Ir kuo jis senesnis, tuo autoritetas bus didesnis ir puslapis laikomas patikimesniu. Atitinkamos domeno galūnės, kurios nurodo valstybines institucijas, mokymosi įstaigas ir pan. natūraliai yra vertinamos kaip patikimesnės ir tokių svetainių domeno autoritetas bus didesnis, taigi jos ir bus reitinguojamas aukščiau.
Google vertina ilgalaikius santykius su vartotojais ir istorinius veiklos duomenis. Svetainės, kurios ilgą laiką teikia vertingą informaciją ar paslaugas, dažnai turi pranašumą prieš naujas, net ir techniškai geriau optimizuotas svetaines.
Minimalus atitikimas SEO reikalavimams
Google reguliariai diegia atnaujinimus, siekdamas gerinti vartotojų patirtį naršant internete. Taigi tam tikri pokyčiai vyksta, t.y. vertinama ar svetainė turi saugumo protokolą https, ar svetainė prisitaiko prie mobilaus ekrano versijos ir pan. Neretai vartotojai linkę aukoti naršymo patirtį vardan prekės ženklo žinomumo, t.y. nors svetainė ir ne itin patogi, ne itin greita, ne itin daug informacijos, vartotojų tarpe ji laikoma patikimesnė, nes yra pirminio gamintojo svetainė. Visgi po truputį lankytojų įpročiai keičiasi, taigi kitos svetainės, kurios atitinka daugiau SEO reikalavimų, įgauna didesnes galimybes konkuruoti dėl aukštų pozicijų.
Kokiais atvejais verta diegti SEO į internetinę svetainę?
Visada verta diegti SEO, kai yra reali produkto/ paslaugos paklausa. Tokiu atveju interneto svetainei kylant reitingu aukštyn dalis potencialių pirkėjų pasirinks jus, kadangi rado natūralioje paieškoje. Taigi jūsų lankytojų srautas didės jau dėl esamos paklausos rinkoje.
Kai konkuruojate su stipriais prekės ženklais
Net jei pirmas pozicijas užima internetinės svetainės, kurios yra žinomos dėl savo prekinio ženklo ar gerai išvystyto marketingo, jūsų internetinės svetainės buvimas aukštesnėse pozicijose reiškia, jog jūs turite galimybę sulaukti lankytojų, kurių poreikių nepatenkino pirmose pozicijose esančios svetainės.
Gera SEO strategija gali suteikti konkurencinį pranašumą, kai:
- Jūsų turinys geriau atsako į specifinius vartotojų klausimus
- Jūsų svetainė veikia greičiau ir patogiau nei konkurentų
- Jūs geriau išnaudojate trumpuosius bei ilguosius raktažodžius, į kuriuos dideli prekės ženklai gali nekreipti dėmesio.
Siekiant išlaikyti esamas pozicijas
Dar vienas svarbus dalykas – išlaikyti esamas pozicijas. Ar pastebėjote, jog didžiosios internetinės parduotuvės deda daug pastangų aprašant prekes, kuriant apsipirkimo gidus, rašant kitus pritraukiančius straipsnius tinklaraščiuose. Tai yra SEO strategijos dalis, kadangi šiuose tekstuose yra naudojami raktažodžiai ir atsakomi klientų rūpimi klausimai.
Net ir stiprūs prekės ženklai nuolat investuoja į SEO, nes:
- Google algoritmai nuolat keičiasi, tad reikia prisitaikyti
- Konkurentai tobulina savo SEO strategijas
- Vartotojų paieškos įpročiai evoliucionuoja
- Nauji turinio formatai ir paieškos funkcijos reikalauja adaptacijos
Įmonės/ prekinio ženklo autoriteto ir patikimumo stiprinimui
Kai interneto paieškos sistemos nėra pagrindinis pardavimų kanalas ir internetinėje paieškoje paklausos nėra arba ji yra labai maža, klientai renkasi diegti SEO dėl savo autoriteto ir patikimumo didinimo. T.y. būti matomais potencialiems klientams, kurie galbūt tikrina informaciją apie įmonę internete.
Vis dėl to tokiais atvejais, siekiant kurti paklausą turėtų būti vykdoma stipri ir ilgalaikė marketingo kampanija.
#1 Google esanti svetainė – ilgalaikis ir sistemingas darbas
Svetainių, kurios užima aukštas pozicijas Google be specializuoto SEO, sėkmė dažnai kyla iš gerai veikiančių verslo procesų, stipraus prekės ženklo, gero vartotojų poreikių supratimo, stiprių partnerysčių bei ilgalaikės marketingo strategijos.
Norint užtikrinti stabilias aukštas pozicijas ir maksimaliai išnaudoti organinės paieškos potencialą, verta:
- Suprasti savo tikslinės auditorijos poreikius ir paieškos įpročius
- Kurti kokybišką, aktualų turinį, atitinkantį vartotojų ketinimus
- Užtikrinti techninį svetainės optimalumą ir gerą vartotojo patirtį
- Nuosekliai stiprinti prekės ženklo reputaciją ir išorinius signalus
- Stebėti konkurentus ir paieškos tendencijas
Efektyvi strategija dažniausiai yra holistinis požiūris, apjungiantis SEO, vartotojo patirtį ir stiprų prekės ženklą. Galiausiai, svarbu suprasti, kad Google teikia prioritetą vartotojų poreikių ir lūkesčių patenkinimui. Todėl, nepriklausomai nuo to, ar investuojate į SEO ar ne, svarbiausia yra kurti vertę savo lankytojams ir klientams.
Norite sužinoti, kaip galite sutvarkyti savo svetainę pagal SEO savarankiškai? Registruokitės nemokamai konsultacijai.