SEO projektas – tai darbai atliekami „nuo…iki”, t.y. visos išvardintos SEO paslaugos. SEO projekto tikslas sutvarkyti ir paruošti internetinę svetainę taip, jog pastaroji iškiltų į pirmus Google paieškos rezultatų puslapius.
Dėl kokios priežasties verta diegti visą SEO projektą ir ne pirkti kiekvieną paslaugą atskirai?
SEO projekto metu nuosekliai atliekamos visos užduotys, kurios reikalingos internetinei svetainei pagerinti reitingus Google paieškoje:
VIDINIS SEO (on-page SEO) – pagal naujausias SEO rekomendacijas, bei pagal daugelio klientų patirtį, sutvarkoma internetinė svetainė.
IŠORINIS SEO (off-page SEO) – atliekami internetinės svetainės viešinimo darbai, t.y. atnaujinama/ supildoma informacija apie įmonės veiklą išoriniuose šaltiniuose (no-follow nuorodos), kuriami ir talpinami SEO straipniai (do-follow nuorodos).
SEO projektas – tai jūsų kelias į aukštesnes Google paieškos rezultatų pozicijas
SEO projekto eiga
Tai vienas dažniausiai kylančių klausimų internetinių svetainių savininkams
Patirtis projektų diegime parodė, jog svarbus aiškumas, komunikacija ir kontrolė, t.y. abi pusės žino, kurie darbai atliekami einamuoju momentu, kokie jų įvykdymo laikai, bei nuolatinis informavimas apie projekto eigą. Taigi SEO projektas turi aiškų, laiko ir daugelio klientų patikrintą, projekto įgyvendinimo planą.
SEO projekto įgyvendinimo planas
Projekto įgyvendinimo plane pateikiami visi žingsniai ir užduotys, kurie bus atlikti projekto metu. Žinosite, kuri pusė yra atsakinga už konkrečią užduotį ir kokia užduoties atlikimo trukmė.
Priklausomai nuo internetinės svetainės tipo (reprezentacinė internetinė svetainė, e-parduotuvė ir kt.), SEO projekto įgyvendinimo trukmė yra 3-4 mėnesiai (iki 20 internetinės svetainės puslapių (ne)matomų lankytojui ir matomų paieškoms varikliams (indexed pages)).
Kiek užtruks SEO projekto įgyvendinimas Jūsų internetinei svetainei?
Kokius rezultatus gausite po SEO projekto įgyvendinimo?
Trumpiausias projekto įgyvendinimo laikas 3-4 mėn. skirtas sutvarkyti ir paruošti internetinę svetainę pagal SEO rekomendacijas ir tam, jog Google paieškos sistema pradėtų reitinguoti ar gerinti internetinės svetainės pozicijas Google paieškos rezultatuose.
Sėkmės atveju pirmieji ženklūs pokyčiai matomi po 4 mėn. nuo SEO projekto pradžios (internetinė svetainė pakyla į pirmą Google paieškos puslapį). Dažnesniu atveju internetinės svetainės reitingų gerinimas užtrunka 6-12 mėn. ir daugiau, priklausomai nuo konkurencinės aplinkos, kurioje veikiate.
SEO darbai dabar – rezultatai ateityje?
Internetinės svetainės reitingai gerėja palaipsniui, tai yra inertiškas procesas, vadinasi atlikti SEO darbai turės įtakos ateityje. Tam kad paieškos varikliai pamatytų pokytį, turi nuskaityti pakeistą puslapį (indeksuoti), tuo tarpu indeksavimas vyksta nustatytu reguliarumu.
Ar SEO užduotis reikia atlikti reguliariai ir po projekto?
Trumpas atsakymas yra TAIP. Siekiant kuo greičiau patekti į Google paieškos rezultatų pirmąjį puslapį, reikia aktyviai rašyti vidinius (Blog) straipsnius bei išorinius (SEO) straipsnius. Pastarieji darbai, suderinus su klientu, gali būti tęsiami ir po SEO projekto pabaigos.
Daugiau apie tai „Ar SEO darbai yra tęstiniai?” skaitykite straipsnyje.
Turite klausimų dėl SEO projekto? Susisiekite
SEO projekto žingsniai
Vidinis SEO (on-page SEO)
Tai išsami analizė, kaip šiuo metu yra sukurta internetinė svetainė, kas atitinka SEO reikalavimus ir ką reikia keisti. Pateikiamos rekomendacijos.
Kokie yra pagrindiniai žodžiai, kuriais klientai ieško Jūsų prekių ir paslaugų? Kurie žodžiai turi daugiausiai paieškų ir juos rekomenduojama įtraukti į internetinės svetainės tekstus (ypač antraštes)? Kokius raktinius žodžius naudoja Jūsų konkurentai, kurių internetinės svetainės jau yra pirmame Google paieškos puslapyje?
Į šiuos kausimus atsako Raktinių žodžių tyrimas.
Kiekvieno internetinės svetainės puslapio atitikimas SEO reikalavimams
Internetinės svetainės puslapiai ir juose esantys tekstai turi atitikti bent keletą reikalavimų:
- internetinės svetainės tekstai – sklandus ir klientui įdomus bei informatyvus tekstas (Content is the KING)
- nuosekli puslapio antraščių struktūra (H1-H6)
- tekstuose ir ypač antraštėse naudojami raktiniai žodžiai
- pakankama puslapio turinio apimtis (bent 300 žodžių), neskaitant techninių „Susisiekite” ir pan. puslapių
- vidinių nuorodų (anchor text) sukūrimas ant raktinių žodžių puslapio tekste
- meta aprašymai (SEO title, SEO description)
- vaizdo ir video medžiagos SEO atributai (tinkamas failo pavadinimas, alt. text, paveikslėlio/ video pavadinimas, paveikslėlio/ video aprašymas)
Blog ir naujienų straipsniai
Tai internetinėje svetainėje esantis skiltis (blog, tinklaraštis, naujienos), kurioje yra reguliariai atnaujinamas turinys.
Rekomendacija: pateikite bent po 1 straipsnį kiekvieną mėnesį.
Šių straipsnių rašymas turi net kelis privalumus:
- reguliariai atnaujinamas turinys (tai vienas iš Google vertintimo kriterijų) – nuolat kuriate pridėtinę vertę savo klientams
- pateikiama aktuali ir įdomi informacija lankytojams/ klientams, iš kurios galite formuoti:
- naujienlaiškius
- soc.tinklų įrašus
- ir kt.
- šiuose straipsniuose galima panaudoti mažesnius paieškų skaičius turinčius raktažodžius
- į šiuos straipsnius galima nukreipti SEO straipsnių nuorodas (do-follow)
Išorinis SEO (off-page SEO)
Atgalinių nuorodų kūrimas
Atgalinių nuorodų kūrimas yra esminė SEO dalis, nes paieškos sistemos jas naudoja siekdamos nustatyti puslapio autoritetą ir aktualumą. Paieškos sistemos nusprendžia, kokio svarbumo yra puslapis, naudodamos atgalines nuorodas. Tačiau ne visos atgalinės nuorodos yra vienodos vertės.
Atgalinės nuorodos yra dviejų tipų: no-follow ir do-follow. Internetinės svetainės reitingavimui turi įtakos tik do-follow nuorodos. Vistik reikia nepamiršti, jog vienas iš SEO atsiradimo ir tolomesnio vystymo veiksnių – natūralios paieškos rezultatų gerinimas, tuo pačiu pasakantis, jog ir atlikti SEO veiksmai turi atrodyti kuo natūraliau. Taigi turi būti išlaikytas tam tikras internetinės svetainės no-follow ir do-follow nuorodų santykis. Koks tai santykis? Teisingo atsakymo į šį klausimą nėra, gali būti 10/90, gali būt 20/80. Bet kokiu atveju didesnis dėmesys skiriamas būtent do-follow tipo nuorodos.
Registravimas į e-katalogus
Tai informacijos apie įmonės veiklą (atitinkančios internetinės svetainės turinį) papildymas ar užpildymas naujai. Įmonės veiklos aprašyme naudojami raktiniai žodžiai ir vadovaujamasi aukščiau nurodytomis teksto rašymo SEO taisyklėmis.
Svarbu internetinę svetainę registruoti į tuos e-katalogus, kurie turi aukštus reitingus, pasitikėjimo lygį ir yra vertingi lankytojams (pvz.: rekvizitai.lt).
Dažniausiai tokiu būdu sukuriamos no-follow tipo nuorodos.
SEO straipsniai
Tai sklandūs, vertingi straipsniai rašomi pasirinkta tema ir talpinami į specialius SEO tikslais sukurtus SEO straipsnių e-portalus.
Rašant SEO straipsnius laikomasi visų paminėtų teksto rašymo SEO taisyklių, įtraukiant 2-3 nuorodas, kurioms bus priskirta do-follow žymė.
Dažniausiai šių straipsnių apimtis >300 žodžių (kiekvienas e-portalas turi savo straipsnių apimties kriterijus).