Ar SEO darbai yra tęstiniai?

Dirbdama SEO srityje, dažnai skaitau straipsnius susijusius su SEO, tiek lietuvių, tiek anglų kalbomis.

Šiuo metu SEO klausimas yra ypatingai svarbus ir labai dažnai aptariamas, t.y. kaip internetinę svetainę iškelti į interneto paieškos sistemų rezultatų pirmą puslapį. Savo įžvalgomis dalijasi SEO ekspertai ir specialistai, Google analitikai. Daugelis internetinių svetainių platformų turi SEO įrankius, taigi ir pastarosios pateikia rekomendacijas dėl SEO naudojimo.

Tuo tarpu internetinių svetainių ir internetinių parduotuvių savininkai kelia kitą klausimą, t.y. kiek laiko užtrunka SEO darbai ir kiek laiko vykdomos SEO paslaugos atneša lauktą rezultatą? Ar SEO reikia vykdyti nuolat?

Ar SEO paslaugos yra reikalingos nuolat?

Kiek trunka SEO darbai - Blog straipsnis - SEO Fausta
Neseniai klausiau Joshua George seminarą apie SEO (Jungtinėje Karalystėje Londone pirmame Google puslapyje reitinguojama SEO agentūra). Šiame seminare labai aiškiai išgirdau, jog SEO yra nuolat kintantis ir tęstinis darbas.

Prieš kelias dienas klausiau Neil Patel seminarą apie SEO (Jungtinėse Amerikos valstijose pirmame Google puslapyje reitinguojama SEO agentūra). Ir šiame seminare dar kartą patvirtino, jog SEO yra nuolat kintantis ir stebėjimo, analizės ir koreguojančių veiksmų reikalaujantis darbas.

Dėl kokios priežasties SEO keičiasi?

Ir tikrai atodo viskas logiška. Juk Google paieškos sistema periodiškai diegia paieškos algoritmų atnaujinimus. Apie vienus jų informauoja viešai. Vistik algoritmas nėra atskleidžiamas, taigi daugelis ekspertų mano, jog ir ne visi algoritmų pakeitimai yra žinomi plačiajai visuomenei.

Kodėl taip yra?

Google pagrindinis prioritetas yra patenkintas vartotojas, randantis paieškos sistemoje, būtent tai ko ieško. Taigi pastraisiais metais paieškos rezultatus bandoma pateikti kuo intuityviau. T.y. bandoma nuspėti, ką būtent žmogus norėjo surasti įvesdamas vieną ar kitą žodį ar frazę. Taigi vienas iš reitingavimo kriterijų yra vertingas turinys, patikimose ineternetinėse svetainėse.

Taigi kyla klausimas, jei tobulinamas ir atnaujinamas Google paieškos algoritmas, ar gali nesikeisti SEO?

Man atrodo atsakymas yra, kad SEO taip pat privalo keistis ir prisitaikyti. Taigi SEO darbai yra tęstiniai.

Kokie SEO darbai atliekami vykdant SEO projektą?

Pradedant dirbti su klientu ir vykdyti SEO projektą yra pagrindiniai ir esminiai darbai, kurie privalo būti atlikti. Šiuos darbus galima priskirti prie baigtinių. Tai tokie darbai, kaip:

  • internetinės svetainės ir kiekvieno puslapio SEO pavadinimo įvedimas (SEO title)
  • internetinės svetainės ir kiekvieno puslapio SEO aprašymo įvedimas (SEO description)
  • raktinių žodžių paieška ir naudojimas (keywords)
  • internetinės svetainės puslapių tinkami adresai (URL)
  • vidinės nuorodos internetinėje svetainėje (links, anchor text)
  • paveikslėlių pavadinimai (imame name, alt text) ir t.t.

Šie darbai dar kitaip vadinami vidiniais SEO darbais (angl. On-page SEO) ir paprastai yra atliekami ir peržiūrėjimo reikalauja vieną kartą per pusę metų ar metus, su sąlyga jog internetinė svetainė kyla Google paieškos sistemos rezultatų reitinge. Ir atlikti SEO darbai generuoja srautą į internetinę svetainę.

Kokie yra tęstiniai SEO darbai?

Labai svarbi ir daugeliu atvejų sunkioji SEO dalis yra patikimų išorinių atgalinių nuorodų kūrimas. Išorinės atgalinės nuorodos kuriamos:

  • rašant įvariaus tipo straipsnius
  • rašant tinklaraščius
  • atnaujinant internetinės svetainės naujienų skiltį
  • dalyvaujant diskusijose formuose ir pan.

Kuo didesnė informacijos sklaida patikimuose šaltiniuose apie internetinę svetainę, tuo geriau pastaroji yra vertinama ir reitinguojama. Taigi ar šie darbai gali būti baigtiniai? – dažniausiai ne.

Šie darbai vadinami išoriniais SEO darbais (angl. Off-page SEO).

Pagal mano patirtį, puikus rezultatas, kai internetinė svetainė nuo darbų pradžios per 4 mėnesius pakyla į Google paieškos rezultatų pirmą puslapį. Tačiau dažniausiai tai trunka 6 mėn., o kartais 12 – 18 mėn.

Galimi atvejai, kai internetinė svetainė jau yra Google paieškos rezultatų pirmame puslapyje ir įmonė veikia mažai konkurencingoje aplinkoje. Tomet net ir neatliekant aktyvių SEO veiksmų, internetinė svetainė gali išlaikyti savo pozicijas kelerius metus, būtent dėl jau padaryto SEO įdirbio. Ir žinoma iki kol atsiras konkurentai, kurie norės aplenkti.

Taigi kol įmonės vykdo pardavimus, vysto veiklą, ieško klientų ir internetinė svetainė yra būtinas įmonės veikimo įrankis, tol SEO paslaugos ir darbai yra reikalingi ir dažniausiai tęstiniai.

Scroll to Top