Atgalinių nuorodų kūrimas

Atgalinių nuorodų kūrimas (angl. backlinks building) yra vienas svarbiausių SEO darbų, kuris turi didžiausią įtaką internetinės svetainės reitingo gerinimui.

Jungianti linija - paveikslėlis - SEO Fausta
Jungianti linija - paveikslėlis - SEO Fausta

Atgalinių nuorodų kūrimas tuo pačiu yra didžiausias internetinių svetainių savininkų „galvos skausmas” 🫣.

Iš kur gauti atgalines nuorodas, kurios pagerintų internetinės svetainės reitingą?

Vienas iš SEO projekto žingsnių yra vertingų atgalinių nuorodų kūrimas.

Jungianti linija - paveikslėlis - SEO Fausta

P.S. atgalinės nuorodos nekuriamos tūkstančiais, naudojantis mokamomis duomenų bazėmis, kurios turi aukštą spam lygį ir mažą autoritetingumą.

Kas yra atgalinė nuoroda (angl. backlink)?

Atgalinės nuorodos tai nuorodos kitose internetinėse svetainėse, kurios veda atgal į jūsų svetainės puslapį. Atgalinės nuorodos taip pat vadinamos įeinančiomis nuorodomis (angl. inbound links, incoming links), ir vertinamos kaip pasitikėjimo balsai. Tai reiškia, jog internetinė svetainė pateikdama atgalinę nuorodą į kitą svetainę, garantuoja už toks svetainės turinį.

Dėl šios priežasties internetiniai puslapiai su daugybe atgalinių nuorodų dažnai yra aukštesnėse pozicijose Google paieškos rezultatuose. Žinoma, su ta sąlyga, jei atgalinės nuorodos yra sukurtospatikimų, autoritetingų šaltinių.

Kodėl atgalinės nuorodos yra svarbios?

Atgalinės nuorodos yra labai svarbus SEO darbas, kadangi atgalinės nuorodos gali:

  • pagerinti jūsų internetinės svetainės reitingus
  • padidinti jūsų internetinės svetainės patikimumą (angl. domain authority, page authority)
  • padėti Google rasti ir indeksuoti naujai sukurtus puslapius
  • persiųsti lankytojų srautą (angl. referall traffic) į jūsų internetinę svetainę.

Nuorodų sultys

Kalbant apie atgalines nuorodas SEO pasaulyje naudojamas terminas „nuorodų sultys” (angl. link juice). Taip vadinama vertė, perduodama nuorodomis iš vienos internetinės svetainės į kitą. Paieškos sistemos vertina šias nuorodas kaip kitų svetainių balsus, kad jūsų internetinė svetainė yra vertinga ir verta būti parodytai aukščiau paieškos rezultatuose.

Natūraliai atrodantys veiksmai

Svarbu pasakyti, jog SEO pirminė atsiradimo priežastis – pagerinti natūralios paieškos rezultatus konkrečios internetinės svetainės atžvilgiu, taigi ir visi atliekami SEO veiksmai turi atrodyti natūraliai.

Svarbiau atgalinių nuorodų kokybė nei kiekybė

Pastaraisiais metais Google deda daug pastangų identifikuoti ir atskirti vertingas interneto svetaines nuo „šlamšto”, tam kad Google paieškos sistema kuo geriau patenkintų savo klientų, internete naršančių žmonių, lūkesčius. Taigi internetinė svetainė, kuri turi 50 000 įvairios reputacijos atgalinių nuorodų nebūtinai bus geriau vertinama nei svetainė, kuri turi 200 vertingų ir autoritetingų atgalinių nuorodų.

Atgalinių nuorodų tipai:

Do-follow nuoroda

Do-follow nuoroda, kuri perduoda autoritetą arba „nuorodų sultis“ iš vienos internetinės svetainės į kitą. Paieškos sistemoms nurodoma sekti nuorodą ir laikyti tai pasitikėjimo verta nuoroda su susijusia svetaine. Dofollow atgalinės nuorodos yra vertingiausias SEO atgalinių nuorodų tipas, nes jos prisideda prie svetainės domeno autoriteto ir padidina jos reitingą paieškos sistemose.

  • Reikia paminėti, jog nėra tokių žymių kaip do-follow ar no-follow, jos taip rašomos ir vadinamos dėl bendro aiškumo. Nuoroda pagal nutylėjimą yra visada „sekama”, nebent pridedama žymė „nofollow„.

No-follow nuoroda

Tai nuoroda, kuri neperduoda nuorodų sulčių ar autoriteto iš vienos svetainės į kitą. Žymė „nofollow“ nurodo paieškos sistemoms nesekti nuorodos arba nelaikyti jos pasitikėjimo nuoroda susijusiai svetainei. „Nofollow“ nuorodų pirminė paskirtis buvo kovoti su šlamštu ir žemos kokybės nuorodomis. Dabar tai tiesiog įprasta praktika, kai internetinė svetainė neatsako už kitur pateiktą turinį ar nenori būti susijusi su kitomis internetinėmis svetainėmis.

  • Nors nofollow nuorodos tiesiogiai neprisideda prie svetainės SEO, jos vis tiek gali padidinti srautą ir matomumą, jei yra sukuriamos patikimuose ir aukštą autoritetą turinčiuose puslapiuose.

Kaip kuriamos atgalinės nuorodos?

SEO straipsniai (angl. Guest posting)

SEO straipsniai – tai straipsniai rašomi ir talpinami į kitas internetines svetaines (dažniausiai specializuotus SEO portalus, tinklaraščius, naujienų internetinius puslapius ir kt.), įtraukiant do-follow nuorodas ant raktinių žodžių (anchor text).

SEO straipsnių apimtis, priklausomai nuo internetinės svetainės, į kurią bus talpinimas, reikalavimų, yra ne mažesnė nei 400 žodžių (ir daugiau). Tai gramatiškai tvarkingas, sklandžiai parašytas tekstas aktualia skaitytojams tema. Straipsnio pavadinime, antraštėse ir tekste naudojami raktiniai žodžiai, kuriems norima pagerinti Google paieškos rezultatų pozicijas.

SEO straipsniai talpinami į internetines svetaines, kurių:

  • patikimumas (domain authority) yra >25
  • internetinės svetainės / blog/ naujienų portalų temos/ kategorijos atitinka rašomo SEO straipsnio temą (relevance)
  • „šlamšto” lygis (spam) <5%
  • internetinės svetainės / blog/ naujienų portalų lankytojų srautas (traffic) > 1000/ mėn.

Registracija į e-katalogus/ e- bibliotekas

Tai informacijos apie įmonę ir jos veiklą atnaujinimas ar užpildymas e-kataloguose ar e-bibliotekose. Pateikiamas trumpas aprašymas, naudojant aktualius raktažodžius ir kontaktinę informaciją, nuorodą į internetinę svetainę.

Dalis e-katalogų suteikia do-follow, dalis no-follow nuorodas. Naudinga pildyti/ atnaujinti informaciją e-kataloguose (net ir nofollow nuoroda), kurie turi didelį autoritetą ir didelį lankumomą, pvz.: rekvizitai.lt

Kitos atgalinės nuorodos

 

Logotipas/ nuoroda partnerių puslapiuose

Bendradarbiaujate su partneriais, teikiate paslaugas/ perkate ar parduodate prekes kitoms įmonėms? Tapkite jų draugais ir apsikeiskite logotipais bei trumpais aprašymais, kuriuos patalpinsite vienas kito internetinėse svetainėse, pridėkite aktyvią nuorodą (pageidautina do-follow). Pasirinkite tuos partnerius ir internetines svetaines, kuriais pasitikite ir jų internetinės svetainės neturi aukšto spam lygio.

 

„Sėkmės istorijos” (angl. case studies), atsiliepimai

Sėkmingai dirbate su kitomis įmonėmis, sėkmingai įgyvendinote projektą ir pan.? Pasidalinkite savo teigiama patirtimi partnerio internetinėje svetainėje, tekste paminėkite savo įmonės/ veiklos pavadinimą, įtraukite internetinės svetainės nuorodą. Tai bus abipusė nauda jums ir jūsų partneriams.

 

Rėmėjai, renginių/ konferencijų dalyviai

Dalyvaujate konferencijose? Esate įvairių renginių rėmėjas? pasinaudokite galimybe pateikti savo logotipą ir aktyvią nuorodą (dažniausiai tai papildomai apmokama paslauga renginių organizatoriams).

 

Kituose patikimuose šaltiniuose, kuriuose galima palikti atvyvią nuorodą į internetinę svetainę.

Venkite šių nuorodų

Nuorodos iš „šlamšto” svetainių

Šlamštą ne visada lengva apibrėžti, tačiau dauguma iš mūsų žino, kas tai yra. Tai nesusiję su jūsų veikla, įvairius nelegalius produktus reklamuojantys internetiniai portalai, turintys labai aukštus šlamšto rodiklius.

Nuorodos iš „nuorodų-gamyklų” (angl. link-mill arba link schemes)

Tokio tipo nuorodos buvo populiarios daugelį metų, kadangi siūlomas didelis atgalinių nuorodų skaičius per trumpą laiką už fiksuotą atlygį.
Google ir kitos paieškos sistemos deda daug pastangų, tobulindamos savo algoritmus, kad būtų kuo mažiau manipuliuojama jais. Į šią nuorodų kategoriją patenka ir visos kitos mokamos (paid) nuorodos, kurios prieštarauja „natūralios paieškos” sąvokai.

Nuorodos iš svetainių, nesusijusių su jūsų veikla

Tai nėra „šlamšto” nuorodos, kadangi internetinė svetainė gali būti reali ir naudinga tos sritiems lankytojams. Tačiau jei jūsų veikla nėra susijusi ir lankytojams nesuteiks pridėtinės vertės ar net gali suklaidinti, tokia atgalinė nuoroda gali būtų vertinama neigiamai SEO požiūriu.

Atgalinių nuorodų kūrimas iš patikimų šaltinių

Atgalinių nuorodų kūrimas yra vienas iš SEO projekto žingsnių. Į vertingų atgalinių nuorodų kūrimą įeina:

  • SEO straipsniai
  • Registravimas į e-katalogus/ bibliotekas
    • kitos atgalinės nuorodos kuriamos kliento iniciatyva, turinį pritaikant SEO reikalavimams.
Scroll to Top