Straipsnio turinys
ToggleŠiuolaikiniame skaitmeniniame pasaulyje, kuriame internetinė rinka yra labai konkurencinga, įmonėms labai svarbu įsitvirtinti ir išsiskirti iš konkurentų. Būtent čia ir susiduriame su SEO terminu. SEO, arba optimizavimas paieškos sistemoms (angl. Search engine optimization), yra slaptas ingridientas, galintis atskleisti visą jūsų internetinės svetainės potencialą ir užtikrinti, kad ji užimtų aukštas pozicijas paieškos rezultatų puslapiuose. Tačiau kas tiksliai yra SEO?
Tai ne tik raktinių žodžių pildymas ar daugybės atgalinių nuorodų gavimas. Tai strateginis požiūris, kuriame derinamos techninės žinios, naudotojo patirtis ir turinio optimizavimas, kad jūsų svetainė būtų geriau matoma ir prieinama paieškos sistemoms. Galvokite apie SEO kaip apie veiksmų planą, pagal kurį paieškos sistemos supranta jūsų svetainės svarbą ir vertę, ir tai galiausiai didina natūralų (organinį) srautą ir jūsų verslo matomumą internete.
Kas yra SEO optimizavimas?
Prieš pradėdami gilintis į paieškos variklių optimizavimo paslaptis, svarbu suprasti, kas iš tikrųjų yra SEO ir kaip tai veikia. SEO yra procesas, kai siekiama pagerinti svetainės matomumą paieškos variklių, tokių kaip „Google“, „Bing“ ir „Yahoo“, pateikiamų rezultatų puslapiuose. Tai daroma optimizuojant svetainės turinį ir struktūrą, taip pat užtikrinant, kad ji atitiktų paieškos variklių reikalavimus. Taigi, SEO yra būdas, kaip padaryti, kad jūsų svetainė būtų lengviau randama ir matoma potencialiems lankytojams ir klientams. SEO procesas apima tokius veiksmus, kaip raktinių žodžių tyrimą, turinio optimizavimą, techninį optimizavimą, nuorodų gavimą ir daugelį kitų veiksmų.
Raktinių žodžių svarba SEO optimizavime
Pats raktinių žodžių tyrimas yra labai svarbus SEO procese, nes jis padeda nustatyti, kokie žodžiai ir frazės yra dažniausiai naudojami paieškose, susijusiose su jūsų verslo sritimi. Tai leidžia jums sukurti turinį, kuris atitinka vartotojų paieškos užklausas ir padidina tikimybę, kad jūsų svetainė bus matoma paieškos rezultatų puslapiuose. Raktinių žodžių tyrimas yra SEO strategijos sudarymo dalis. Pirma rekomenduojama išsgryninti raktinius žodžius, kurie yra svarbiausi jūsų verslui, atsirinkti tuos raktažodžius, kurių paieškos yra didžiausios. Ir pradėti pirmiausiai dirbti su mažesnio konkurencingumo raktažodžiais (seo difficulty), kad galėtumėte greičiau pasiekti aukštesnes pozicijas ir pritraukti lankytojų.
Ilgi raktiniai žodžiai (angl. long-tail keywords)
Šiai dienai didelis dėmesys skiriamas ilgiems raktažodžiams ar raktinėms frazėms, kadangi pastebėta, jog vartotojai į paieškos laukelį veda frazę ar klausimą, pavyzdžiui: Kas yra SEO? Kaip SEO padeda pagerinti puslapio reitingus? Ir pan. Taigi jei jūs savo internetinėje svetainėje pateiksite atsakymus į šiuos klausimus, didelė tikimybė jog paieškos rezultatuose bus pateikta būtent jūsų internetinis puslapis.
Raktažodžių naudojimas
Raktažodžius verta įtraukti į internetinės svetainės puslapio pavadinimą, URL adresą, antraštes, turinį, paveikslėlių ir video aprašymus, meta aprašymus. Žinoma, svarbu, jog tekstai bei aprašymai būtų rišlūs, sklandūs ir būtų susiję su teikiama paslauga. Raktinių žodžių “prigrūdimas” (keywords stuffing) jau yra priskirtas prie reitingus mažinančių kriterijų.
Nesuklyskite manydami, jog meta aprašymuose įrašytų raktinių žodžių pakaks, kad jūsų internetinė svetainė atitiktų paieškos variklių reikalavimus, kai tuo tarpu internetinio puslapio tekste raktinių žodžių nebus. Nepamirškite, jog Google stengsis pateikti geriausią rezultatą vartotojui, taigi jei nebus suderinamumo tarp meta aprašymų ir turinio, deja, paieškos rezultatuose galite ir nebūti.
Internetinių svetainių reitingavimo algoritmai – paslaptis
Reikia paminėti, jog dažniausiai paieškos variklių algoritmai, pagal kuriuos vartotojui pateikiama labiausiai jo lūkesčius atitinkanti informacija, yra paslaptis, t.y. nežinome tikslių kriterijų ar reikalavimų. Visgi apžvalgininkai pateikia rekomendacijas ar gaires, kuriomis vadovadamiesi SEO specialistai optimizuoja internetinės svetaines. Pavyzdžiui Google pateikia daugiau nei 200 internetinių svetainių reitingavimo kriterijų, ir šie kriterijai nuolat keičiasi, kadangi ir patys paieškos variklių algoritmai yra atnaujinami. Taigi SEO pasaulis yra labai dinaminis ir žengia į naują lygį, vystantis dirbtiniam intelektui (angl. artificial intelegence, AI).
SEO ir dirbtinis intelektas (AI)
Paradoksalu tai, jog dirbtinis intelektas jau pakankamai seniai veikia internetinės paieškos varikliuose, pastaruoju metu skiriant itin didelį dėmesį bandant nuspėti, ką iš tikrųjų vartotojas nori surasti, įvesdamas žodį ar frazę į paieškos laukelį (what is the intention of the query?). Pavyzdžiui įvedus „kur skaniai pavalgyti“, Google pateiks rezultatus arčiausiai jūsų buvimo vietos (jei vietos nustatymas yra įjungtas) ir parodys geriausius klientų atsiliepimus bei reitingus turinčias kavines ar restoranus. Kadangi Jūs greičiausiai ieškote, kur skaniai pavalgyti ten, kur jūs esate dabar ir didelė tikimybė, jog jūs pasitikėsite labiau atsiliepimais, nei informacija pateikiama konkrečios maitinimo įstaigos internetiniame puslapyje, tiesa?
Visgi Google stengiasi riboti ir identifikuoti tas internetines svetaines, kurios savo turinio kūrimui naudoja AI. Google klientas yra vartotojas, ieškantis informacijos ir siekiama, jog parodyta informacija būtų kuo patikimesnė bei labiausiai atitiktų kliento lūkesčius. Taigi kalbant apie SEO, žmogiškas faktorius yra vis dar labai svarbus, kad optimizuotume internetines svetaines paieškos varikliams, tačiau turinį kurtume žmogui. Štai ir dar vienas svarbus internetinių svetainių reitingavimo kriterijus – turinio apimtis ir kokybė, t.y. internetinis puslapis su ilgu ir vertingu tekstu bus reitinguojamas geriau.
Tačiau neabejotinai dirbtinis intelektas pakeis ir SEO, atliepdamas klientų ir paieškos sistemų vartotojų poreikius.
Kodėl SEO yra svarbus?
SEO yra nepakeičiama šiuolaikinio verslo dalis. Ir daugelis internetinių svetainių savininkų tikrai yra girdėję apie SEO. Neretai internetinių svetainių kūrimo ir dizaino agentūros siūlo SEO paslaugas, ar bendradarbiauja su SEO specialistais, kadangi neužtenka turėti vien tik modernią ir funkcionalią internetinę svetainę. SEO ne tik padeda pasiekti aukštas pozicijas paieškos rezultatų puslapiuose, bet ir padidina organinį srautą į svetainę. Kuo aukštesnė pozicija paieškos rezultatų puslapiuose, tuo didesnė tikimybė, kad vartotojai paspaus nuorodą į jūsų svetainę. Tai savo ruožtu padidina jūsų potencialių klientų skaičių ir galimybes konvertuoti juos į pardavimus.
SEO privalumas – ilgalaikė nauda ir atsiperkamumas
Vienas iš pagrindinių SEO privalumų – ilgalaikė nauda. Tai reiškia, kad pastangos, kurių imatės šiandien, turės teigiamą poveikį jūsų svetainei ir verslui ateityje. Tiesa, SEO yra ilgalaikis procesas, kurio rezultatų nebus rytoj ar po mėnesio. Tai yra investicija į ilgalaikę sėkmę. Jūs nuolat optimizuojate savo svetainę ir auginate jos matomumą: analizuodami ir įtraukdami naujus raktažodžius, kurdami turinį, atnaujindami Blog straipnius ir pan. SEO yra privaloma dalis, vystantant jūsų internetinę svetainę ir turi būti įtraukta į jūsų skaitmeninio marketingo strategiją.